Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Teun Berndsen

By

maart 9, 2016

Handige e-mail marketing tips

maart 9, 2016 | By | No Comments

E-mailverkeer is al jaren lang een belangrijk communicatiemiddel voor bedrijven. Van een nieuwsbrief tot een actie voor een product, het wordt allemaal via de mail verstuurd. Natuurlijk is het belangrijk dat deze e-mails goed in elkaar zitten. Wij geven je hiervoor een aantal handige tips!

Handige e-mail marketing tips

 

1. Waarom stuur ik deze mail?

Het is belangrijk dat je weet wat het doel is van de e-mail. Ga dus ook voor dat je het verstuurt na of deze doelstelling verwerkt zit in de e-mail. Zo kun je achteraf ook beter nagaan of deze campagne nuttig was of niet.

2. Hoe lang moet de e-mail zijn?

Het is belangrijk dat de lengte van de e-mail niet al te lang is. Zet daarom alle belangrijke onderdelen er in maar houd overbodige informatie weg. Je herkent het misschien wel als je zelf e-mails ontvangt, je houd er niet van om lange lappen tekst te lezen. Verplaats je dus in de lezer. Daarnaast is het belangrijk dat je niet veel opsomming in de e-mail hebt zitten.

3. Hoe vaak verstuur ik een e-mail?

Het is belangrijk dat je goed bijhoudt hoe vaak je een e-mail naar je klanten stuurt. Het is namelijk niet zo dat hoe vaker je een e-mail naar je klanten stuurt hoe sneller en hoe meer reactie je er op krijgt. Uit onderzoek is namelijk bewezen dat hoe vaker je een e-mail verstuurt, hoe nadeliger dat is voor het bedrijf. Klanten zitten namelijk niet te wachten op veel e-mails. Bepaal dus een juiste frequentie in het versturen van e-mails.

4. Waar gaat de e-mail over?

Het is erg belangrijk dat goed duidelijk is waar de e-mail over gaat, bedenk daarom een pakkend onderwerp. Het moet de aandacht van de lezer trekken, en dat gaat het best met een pakkende titel. Gebruik ook weinig symbolen in je e-mail, dit trekt de aandacht van de lezer namelijk niet. Wel zijn leestekens populair.

5. Delen!

Zorg er voor dat de lezers de e-mail kunnen delen op social media. Denk bijvoorbeeld aan Facebook en Twitter. Je hebt namelijk een enorm bereik op social media, meer mensen krijgen dan je e-mail te zien.

Meer informatie?

Wil je nog meer tips voor een perfecte e-mail? Dat kan! Neem gerust contact met ons op en wellicht kunnen wij wat voor jou betekenen!

Bron afbeelding: Pixabay

 

 

Submit a Comment