Live chat-functie voor webwinkels
april 8, 2016 | By Teun Berndsen | No Comments
Een goede relatie met (potentiële) klanten is van groot belang voor een onderneming. De laatste jaren zijn bedrijven steeds actiever geworden op het internet en zijn er ook meer mogelijkheden beschikbaar om dit optimaal te gebruiken. Een van die mogelijkheden is een live chat-functie. Lees hier waarom dit van groot belang kan zijn en hoe dit toegepast wordt.
Stel de klanten op gemak met een live chat-functie
Dit is de belangrijkste reden om de live chat-functie toe te passen op je website. Je stelt hiermee namelijk je klanten op gemak. Zij hoeven dan niet te bellen of te mailen maar stellen een snelle vraag via de chat. Het is dus een goede manier om een sterke relatie op te bouwen met je (potentiële) klanten. Via deze directe communicatie kun je klanten adviseren en helpen bij een bepaald probleem.
Versla je concurrenten
Elke branche heeft veel aanbieders. Vooral in de webwinkelbranche is dit aantal erg hoog. Om hierin je concurrenten te kunnen verslaan moet je je onderscheiden. De live chat-functie is een goed middel om je dus te onderscheiden van je concurrenten. Je bent er als bedrijf ‘live’ bij als een klant wilt bestellen en ben je altijd beschikbaar om de klant bij dit proces te begeleiden. Dit waardeert de klant en komt zo sneller bij je terug. Ook zal het snel een goed woordje doen over je bedrijf. Op lange termijn zullen er daarom meer (potentiële) klanten bij komen.
Verhoog de conversie en de verkoop
Op de lange termijn is dit zeker meetbaar en zal de conversie en de verkoop worden verhoogd door het gebruiken van deze functie. Een ideale functie wat relatief weinig geld kost. Inevoweb raad een live chat-functie aan voor bedrijven.
Laat het ons weten!
Ben je van plan om deze handige functie toe te passen op de website? Neem dan gerust contact met ons op en wij denken graag mee over jouw ideeën.