Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Teun Berndsen

By

februari 10, 2016

SEO teksten schrijven doe je zo!

februari 10, 2016 | By | No Comments

Elk bedrijf wilt zo veel mogelijk bekend zijn onder haar klanten. En daar gaat veel werk aan vooraf om dit optimaal te realiseren. SEO teksten schrijven is daarvan een belangrijk onderdeel. In dit artikel vertellen wij hoe SEO in elkaar zit en hoe dat het beste toegepast kan worden.

Waarom SEO?

Het is belangrijk dat je als bedrijf een groot partnerplatform hebt. Zo veel mogelijk klanten betekend ook zo veel mogelijk verkoop. Maar hoe optimaliseer je dat nu het best? Met SEO teksten word je sneller gevonden op het internet, klanten komen namelijk door een zoekmachine (Google) op jouw site terecht. Deze klanten hebben met bepaalde zoekwoorden gezocht waardoor ze op de website zijn belandt. Met een SEO tekst speel jij hier op in. Het is een betrouwbare strategie waarmee je jouw bedrijf nóg succesvoller kunt maken.

Hoe zitten SEO teksten in elkaar?

Er zijn meerdere onderdelen waar je je aan moet houden bij het schrijven van een goede SEO tekst. Wij zetten deze onderdelen onder elkaar om er een zo goed mogelijk overzicht van te krijgen:

Gebruik een pakkende titel (H1)

Dit houdt in dat Google ziet dat dit het belangrijkste is van de tekst. De titel is vaak een samenvatting van wat je gaat vertellen. Vergeet niet om in deze titel je zoekwoorden te vermelden.

Pas zo nu en dan witregels toe

Het is belangrijk dat de tekst overzichtelijk is. Het moet goed en rustig te lezen zijn. Met enkele witregels wordt de tekst goed overzichtelijk.

Afbeeldingen

Voeg een aantal afbeeldingen toe, dit is prettig voor de lezer. Beeld is namelijk erg belangrijk voor mensen voordat ze een tekst gaan lezen. Maak daarbij de tekst ook niet te lang en maak gebruik van opsommingen.

Overige belangrijke onderdelen

Maak de tekst niet korter dan 300 woorden en niet langer dan 500 woorden. Daarnaast is het ook belangrijk dat er een verwijzing in je tekst verwerkt is. Bijvoorbeeld naar de website. En geef als laatste aan waarom de bezoekers iets moeten doen (call-to-action).

Google

Untitled-1

Natuurlijk moeten we het belangrijkste niet vergeten. De ranking in Google. Wat je in deze afbeelding ziet, komt in Google te staan. Het is daarom ook belangrijk dat deze titels en omschrijving pakkend zijn en goed verwijzen naar de zoekwoorden van de bezoekers.

Meer informatie?

Ben je van plan om je als bedrijf meer te richten op SEO teksten? Neem dan gerust contact met ons op! Wij geven je de juiste extra informatie die je misschien nodig hebt. Natuurlijk kunnen wij ook deze teksten voor de website verzorgen. Heb je daarover vragen? Bel gerust.

 

Bron afbeelding: Pixabay

Submit a Comment